Thursday, April 18, 2019






                                                      Ce mare pericol ne paste de 1 Mai...



        Inceput de prohibitie..De cate ori trec cu masina peste Mures ma intreb de ce nu m-am putut eu naste in Canada , de exemplu. Tara celor 1000 de lacuri. Sau oriunde pe lumea asta unde nu exista prohibitii prostesti cum este la noi in tara..Pentru ca numai la noi in tara este liber sa prinzi salaii cu icre tocmai cand specia aceasta depune icrele si nu este permis sa pescuiesti stiuca si avatul dupa ce acestia au depus bine mersi icrele. Irational..Simt ca viata (pescareasca ) asa cum o stim , dispare in prohibitie.
         Si ma trezesc  la portile depresiei pescaresti si musai sa comut in cutia cu idei spre ganduri mai ..placute. Mai placute cum ar fi niscaiva gratare , eventual niste mici cat mai mari, chestii d-astea..Ca tot se apropie 1 Mai cand tot romanul o da pe gratre. Si curios sa gasesc ceva noutati culinare pe teme de carnuri dau o raita pe internet. Greseala fatala..Primul articol pe care il gasesc se intituleaza ''5 pericole ale consumului de carne''. Mai sa fie..Ce pericole te pot pandi intr-o ceafa la gratar sau niste mici de juma' de metru?? Sa citesc, sa nu citesc??..Pai imi zic ca daca e pericol musai sa iti faci coraj..Ca in fond e normal, orice friptura e in legatura cu o moarte violenta, sange, foc,
groaza...brrrr..Carevasazica care se simte in pericol in fata unei fripturi n-are decat sa isi faca curaj cu un pahar sau doua de vin bun..Se stie , alcoolul elimina inhibitiile si fricile.

Ramas asa nedumerit dupa ce am citit articolul acesta, nu trece mult timp si vad pe Da Vinci o emisiune foarte interesanta , de genul''mit sau stiinta'' unde subiectul era din nou potentialul cancerigen al carnii rosii gatite la temperaturi inalte. Si o tanti subtirica si tinerica s-a dus la un Chef local priceput si i-a comandat un gratar si un burger, dupa care fuga la laborator cu ''bombele ''alimentare. Si da, dupa analize a reiesit faptul ca in aceste bucate exista o concentratie foarte mare dintr-o substanta care are potential cancerigen , favorizand dezvoltarea celulelor canceroase..Brusc m-am simtit foarte vinovat . Pentru ca odata la un gratar din asta facut in aer liber , un motanul meu  flamand daduse iama printre gratarele aburinde ocazie cu care i-am administrat o scatoalca de a zburat cu carne cu tot pina in curte la vecina..Saracu' , el vroia sa ma protejeze cu pretul propriei sale vieti...de cancer..mi-a dat o lacrima..Si m-am ingrijorat..vine 1 Mai...pescuit doar la pastrav..gratarele  ''e''' periculoase...ce viata nene..Dar imediat a urmat si surpriza..Tanti cu gratatrele nu s-a lasat si a mai facut un test , de data aceasta pe carne marinata la rece timp de 2 ore in diferite condimente si apoi gatita pe gratar in fix aceleasi conditii..Repejor  fuga la laborator, acolo nenea savantu' isi face treaba si decreteaza...carnea gatita in condimente gen rozmarin si altele, este deosebit de gustoasa ba  mai mult, potentialul cancerigen a disparut in proportie de 80-90 la suta din cauza anumitor substante pe care condimentele le contin..Atunci ziua mea s-a mai luminat..De bine da rau , dupa 1 Mai putem pescui la pastrav..de 1 Mai putem face un gratar, nu e nici un pericol , si pentru aia care sunt mai speriosi din fire , le recomand eu un pahar de vin bun, face viata mai frumoasa..Fire intinse tuturor , si nu uitati , exista viata si in prohibitie...

No comments:

Post a Comment